Eventplanlægning

Lad os planlægge din næste event

Hos VISIONmatters går vi til opgaven omkring eventplanlægning med samme ydmyghed hver gang. Kunden skal føle og opleve at hans/hendes event er lige så vigtig som alle de mange events vi allerede har planlagt og eksekveret gennem årene.
Fuldt fokus, forventningsafstemning, de bedste folk på opgaven og en tidsplan, der holder.
Til gengæld profiterer kunden af vores dybe erfaring med stort set alle typer arrangementer og events – vi opfinder kun den dybe tallerken én gang.

Vi har udover kundens ønsker fokus på optimering og bæredygtighed hele vejen rundt – både for miljøet og klimaet, men bestemt også for den økonomiske bæredygtighed.
Derfor holder vi og vores samarbejdspartnere blikket rettet mod både de overordnede linjer og de mindste detaljer. Materialeforbrug, madspild, transport, genanvendelighed, leverandør-screening m.m. – vi samler gerne data til virksomhedens ESG rapportering også.

Med etableringen af et gennemarbejdet workflow og tidsplan eliminerer vi så mange sidste-øjebliks-løsninger som muligt – det er dem, der koster.

Vi styrer det tværfaglige samarbejde med både eksterne og interne ressourcer og samarbejdspartnere fra tidligt i forløbet, så kunden kan læne sig tilbage i tillid til at der er styr på tingene.
Vi inddrager gerne og ofte vores enorme branchenetværk til gavn for kunden, og da VISIONmatters har et særdeles solidt navn i branchen, har vi også adgang til vores netværks netværk. På den måde får kunden altid det bedste produkt eller den bedste leverandør på markedet.

Hver opgave og event er unik, men vi griber alligevel til de samme gennemarbejdede og gennemprøvede faser for at nå 360 grader rundt om opgaven, skabe gennemsigtighed for kunden og løbende forventningsafstemning.

Overordnet kan eventplanlægningsprocessen opdeles i fire faser:

null

Rammesætning og forventningsafstemning

  • Kundens ambitioner og ønsker – venuetype, bæredygtighedskriterier, forplejning, indhold m.m.
  • Vidensdeling/erfaringer fra tidligere projekter (hvis nogen)
  • Samarbejdspartnere internt og eksternt, organisationsdiagram, opgavefordeling, forventningsafstemning
  • Budget
  • Opgavebeskrivelse, tidsestimat og aftaleparpir mellem kunden og VISIONmatters

null

Idéudvikling

  • Indhold og temaer for eventen
  • Bæredygtighedskriterier, evt. ESG rapportering
  • Forplejning
  • Venues
  • Bud på og udbud til leverandører
  • Budgetopfølgning

null

Planlægning

  • ”Lukke ned” for udvikling og nye idéer
  • Workflow, sprint workshop, løbende opfølgning
  • Start planlægning/præ-produktion samt koordinering på tværs
  • Manpower og leverandører på plads
  • Budgetopfølgning

null

Eksekvering og opfølgning/evaluering

  • Opbygning og forberedelse på venue etc.
  • Afvikling af eventen
  • Evalueringer
  • Vidensindsamling, sikre data til ESG rapportering el. lign.
  • Slutafregninger med leverandører, venue etc.
  • Budget- og eventregnskabs-gennemgang.

Billeder og videoer fra diverse events